Biuro Obsługi Interesanta
Biuro Obsługi Interesantów w Sądzie Rejonowym w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 17 zostało powołane z dniem 01.01.2015r. na mocy Zarządzenia Prezesa Sądu Rejonowego i Dyrektora Sądu Rejonowego w Tarnowskich Górach o Nr Adm.0181/43/14.
Petenci mogą zasięgnąć informacji dla spraw toczących się w wydziałach: I Cywilny, II Karny, III Rodzinny, IV Pracy.
Biuro Obsługi Interesantów udziela informacji:
- bezpośrednio w siedzibie sądu (ul. Opolska 17 pokój nr 2),
- telefonicznie pod numerem: 32 381 83 10, 381 83 64; fax: 32 381 83 16
- pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: boi@tgory.sr.gov.pl
oraz dystrybuuje formularze urzędowe, udostępnia wzory pism sądowych, przyjmuje pisma procesowe, wnioski i wydaje zamówione dokumenty.
JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY, ŻE ELEKTRONICZNE PISMA PROCESOWE MOŻNA KIEROWAĆ DO TUTEJSZEGO SĄDU WYŁĄCZNIE POPRZEZ SKRZYNKĘ PODAWCZĄ DOSTĘPNĄ NA PLATFORMIE EPUAP, OPATRZONE PODPISEM ELEKTRONICZNYM LUB PROFILEM ZAUFANYM.
Czas pracy Biura Obsługi Interesantów:
- Poniedziałek od 800 do 1200 i od 1500 do 1800
- Wtorek-piątek od 745 do 1215 i od 1230 do 1500
Informujemy, że w czasie bezpośredniej obsługi interesanta połączenie telefoniczne nie jest obsługiwane. Prosimy o cierpliwość.
Biuro Obsługi Interesantów nie udziela porad prawnych i informacji, które mogą naruszać przepisów innych ustaw, w tym ustawy o ochronie danych osobowych.
Przez poradę prawną należy rozumieć udzielanie wskazówek co do sposobu wykazania i dowodzenia przed sądem zasadności stanowiska w sprawie lub sporządzenie w sprawie projektu pisma procesowego.
Biuro Obsługi Interesantów udziela informacji które mogą obejmować: wskazanie sygnatury akt sprawy, termin rozprawy, datę wydania orzeczenia i czynności w postępowaniu międzyinstancyjnym i udzielane są po wskazaniu danych osobowych interesanta, a w szczególności na temat:
- stanu postępowania w sprawie, przy czym na podstawie § 31 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23.02.2007 r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych informacje co do stanu sprawy przekazywane za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonicznie udzielane stronie, oskarżonemu lub pokrzywdzonemu po wskazaniu danych osobowych mogą obejmować jedynie: wskazanie sygnatury akt sprawy, termin rozprawy, datę wydania orzeczenia i czynności w postępowaniu międzyinstancyjnym,
- właściwości wydziałów funkcjonujących w Sądzie Rejonowym w Tarnowskich Górach
- rodzaju spraw rozpoznawanych w Sądzie Rejonowym w Tarnowskich Górach, sposobu wszczęcia postępowania i podstawowych dokumentach, jakie należy złożyć w sprawie,
- siedzib innych sądów, a także numerów telefonów do sądów, wydziałów i godzin ich pracy,
- wysokości kosztów i opłat sądowych i kancelaryjnych, sposobów ich uiszczania oraz numerów kont Sądu Rejonowego w Tarnowskich Górach,
- możliwości i sposobu ubiegania się o zwolnienie od kosztów sądowych, przesłanek dotyczących ustanowienia obrońcy i pełnomocnika (adwokata, radcy prawnego) z urzędu,
- rodzajów środków odwoławczych, terminów ich wniesienia oraz procedury z tym związanej,
- praw i obowiązków strony, świadka, oskarżonego, pokrzywdzonego,
- instytucji udzielających bezpłatnych porad prawnych,
- pomocy ofiarom przestępstw.
Poniżej znajduje się lista niektórych tematów w których pracownicy sądu mogą i w których nie mogą pomóc Państwu.
Proszę przeczytać uważnie przed zwróceniem się prośbą do pracowników sądu o pomoc.
Pracownicy sądu mogą | Pracownicy sądu nie mogą |
|
|
W związku z wdrożeniem standardów i procedur obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym (dalej jako projekt WSOI), udostępniony został portal internetowy związany z wprowadzonymi standardami obsługi interesantów. Znajdą tam Państwo wszelkie dostępne formularze
Portal znajduje się pod adresem: https://wsoi.ms.gov.pl
Załączone dokumenty:
Dokument z dnia: 11.06.2014
Dokument oglądany razy: 73 926
Publikacja dnia: 22.01.2021